Monday, December 17, 2012

Pangkor's Trip Part 2

"Kau ingat breaking dawn je ke ade part 2 bagai :p hahaha tapi tak sampai2 lagi part Pangkornye -,-"
December 9th Bangun pagi , gosok gigi itu standard , tapi bila tuan rumah cakap “awalnya bangun” even dah pukul 10 itu tak standard . haha pastu mat g ponteng kelas moto dia , bagus sangatlahh kan -,- then pukul 12 pergi TS , bukan Times Square tapi Taiping Sentral ok ... Ingat Selangor je kea de TS ? it should be girboys day out tapi jadi boys day out je sebab gegirls tak jadi laa pulak -,- tak ramai pun 4 orang je , well Taiping sikit je kawan2 aku , so first thing to do main snuker , main2 punyeeeelaah lama satu game sampai ambik masa lebih sejam setengah , woahh second game takpelah tak larat den . haha
Okay atas sekali aku , second matg followed by chin and orang last MTD . hahaha cara main Nampak dah boleh main untuk wakil sekolah , wakil sekolah cukuplah , Negara tamak sangat . hehehe then , we decided to jalan2 cari baju , singgah lah kedai Hanzo , sana takde FOS , PDI semua ni , tapi baju dia still lawa2 kot . aku pantang tengok sale ni , 3 RM50 , damn aku ambik la dua mat g ambik satu . then chin beli baju batik ala zaman retro katanya , tapi sumpah style , excited sangat dia nak pakai kat Pangkor , hahaha akak yang jaga kedai tuu comel sangat , ramah pulak :3 orang kaya sorang ni lagi laa beli baju 2 RM70 , mahal kot tapi baju dia style laa . then tengok jam 3.40 .. okay beli tiket ,, movie 3.50 , hahaha xde orang so tak kalut nak beli awal-awal . movie dia Breaking Dawn part 2 , well we are team noobies yang baru nak tengok movie tu , i know ~..~ habis movie pegi la pulak Tesco , matg and chin buat projek ape ntah kat luaar , aku and MTD gi big apples . haha order la ape bende Donashi paa diaa ntah .. makan laa like a boss ! Then waktu paling cool pahit manis masin tawar semua ada adalah waktu balik , hujan renyai-renyai , then bantai jelaa nak balik awal before maghrib . Matg gi start motor , butttttttt it didn’t work , tak start bak hang ! try like a thousand times but tak start gak .

Me: k sebab tulaa aku malas nak ambik lessen motor
Mat g : aku nak ajar hang sikit bila susah camni
Me: okay okay fine -,-

We decided to tolak motor tu , well aku tak tahu pape ikut jela .. baru 20 meter gerak

Me : weyhweyh stop2 , takkanlah nak redah jalan , traffic light dengan tolak moto . *just Tanya bukan sebab takut atau ape ok :p*

Then dia stop kat tepi jalan , tried sampai boleh but still tak boleh . hujan semakin lebat , k damn somebody help us ! waktu berjalan dengan laju andd getting gelap , so matg called lah kawan dia , Wan , (bukan nama panjang) .. dia Nampak pakar sikit laa bab2 moto ni , dia datang dengan gah nye , melanggar semua lampu isyarat , hoho and ape dia buat kat moto tu pun aku tak tahu , tukar plug2 paa diaa ntah anddd FINALLY moto boleh start :’) Terima Kasih Terima Kasih ! so merempit balik sama2 , tiba-tiba sampai lampu traffic light nak U-turn moto mati , fcuk menggelabah aku turun tolak moto tepi , si Wan ntah kemana dia pegi melanggar semua lampu isyarat mungkin dah sampai rumah , matg pun mesej lahh dia , then tetibe ade laa akak tu behenti motor , eh ntah sebab dia panggil “dik”

Akak : plug tu kot dikk
Mat G : dah tukar dah tadii~
*Then tetibe lampu hijau*
Akak : comel tak comel , janji aku nak jalan *dia cakap dekat her friend sebelah*
Aku dapat rasakan Mat g begitu kembang lagi berbunga dengar tuu . haha

Then Wan datang , cek balik , tukar balik , Alhamdulillah dapat start balik , and finally “HOME” :’) perjalanan yg sepatutnya ambil masa 10 minit become 2 hour -,- sampai rumah makan2 tak sempat mandi tengok bola , plan nak tengok luar tapi dah lambat , start awal cukup . dengan tak mandinya tengok bola , so macam biasa bila tengok bola pelbagai reaksi dapat kita lihat ada yang menjerit , senyum , meraung , menangis , terharu , terkinja-kinja , termaki , dan ada yang tertidur -,- tapi aku rumah orang , beradab laa sikit , adab tak adab aku kutuk gak , especially KAWIN , damn you kawin , aku benci kawin , sangat benci kawin , ohh bencinya kawin ..

No comments:

Post a Comment